Život nije magija

Već nekoliko puta u zadnjih par dana dogodilo se da mi prijatelji kažu kako nisu verovali, ali sve sam pogodio. Jedan mi je odgovorio na mejl pisan 1.februara 2020. godine - Kako si znao? Kako si mogao da znaš? Da te ne znam pomislio bih da si stvarno plaćenik farmako mafije i da je sve ovo smišljeno. 

Pogledam šta sam mu napisao i malo se i ja iznenadim i zabrinem. Opisivao sam sumornu verziju, nešto tipa najgoreg scenarija, zamišljajući kako je svet pametniji od toga. Prevario sam se:


"Pitaš me šta će biti na osnovu ovih snimaka i genoma? Svaki dan prevodim vesti iz Kine. Svaki dan se nadam da se neće proširiti dalje. Kao onaj grip pre godinu dana koji je imao smrtnost 76% ali samo nešto više od 350 obolelih. Nego izgleda da nisu pazili i da je procureo van Kine.

CT slika mi ne uliva neku veliku nadu da će ovo lako proći. Ide sa periferije, može da bude skriven od imunog sistema. Ovako će da pravi hijaline membrane i zbog toga trombozu. Vezuje se za ACE 2 receptore a to smo već videli, znači deluje na sve organe...

Biće mnogo asimptomatskih pacijenata a mladi će razvijati citokinu oluju.

Klasična vakcina neće biti od velike pomoći, možda vektorska ili rekombinantna. Pročitao sam da najavljuju mRNA, ono što sam pričao već da je mogući lek protiv raka, još nemam dovoljno informacija...

Ako se čitav svet napregne biće vakcina za godinu dana. Samo ako neko ne koči.

Ako ne bude barem 80% vakcinisanih stvaraće se novi sojevi gde ni 95% neće biti od pomoći i na kraju će obolevati i oni vakcinisani.

Po nekoj teoriji loši sojevi dolaze iz Afrike. Ovaj virus ne reaguje na toplotu. Rekao bih da potiče iz guste šume i pećina, to očekujemo još od 2012. godine."

                                                                                      (deo prepiske iz 2020. godine)



Da li se ja bavim magijom pa sam znao? Ne, to su samo naučni podaci koji su bili dostupni krajem januara 2020. godine. Da li sam ja nešto mnogo pametan pa sam video nešto što drugi nisu? Ne, ovo su videli svi koji su to želeli da vide. Ovo očekujemo da će se desiti, prognoza je bila do 2030. godine.

Kakvo je stanje sada možemo očekivati još neku pandemiju.

Život nije magija, nauka nije magija. 

Zvuči mi neverovatno a ipak je tako, ljudi su podložniji verovanju u horirskop, tarot karte i slične nebuloze nego u naučne podatke. To je žalosno i zabrinjavajuće.

Kao što sam ovo "predvideo", tako sam predvideo sve komplikacije. Drago mi je da nakon dve godine izvikani stručnjaci počinju da shvataju ono što vide svi koji rade direktno sa pacijentima.

Magija je lepa, ali postoji samo na filmu. Život je nešto drugo. Život su strašne sudbine pacijenata, život je sve više bolesne dece, život je kada ti se razbole prijatelji. Teraš, guraš, nadaš se, pratiš znake, ali ne u kartama i u položaju zvezda.
Ustvari, nauka je mnogo lepša i magičnija od magije, baš zato što je stvarna. Probajte, čitajte, učite. Nije suvoparna kada je rade majstori.





Коментари

Популарни постови