Šest meseci oporavka od kovida-19

Često pitanje onih koji su bili bolesni je koliko traje oporavak. Takođe je činjenica da ne postoji pravilo, kao što je i oblik bolesti kod svakoga različit. Ovo su moja iskustva i po pacijentima vidim da ima dosta njih koji su imali slična.

Razboleo sam se 1. jula 2020. godine. Oblik bolesti je bio težak ali po pacijentima koje viđam, znam da je bilo mnogo težih. Svoje stanje sam već ranije opisao.


Prvi mesec: Prvi izlazak iz stana je bio 4. avgusta 2020. godine. Kratak. Bio mi je problem bilo šta da radim, neke osnovne radnje, da izbacim đubre, u kupovinu nisam ni pokušavao da idem. Na posao sam pokušao da odem krajem avgusta ali sam jedva izdržao jedan sat i svega jedan pregled.

Saturacija 90 do 92. Laboratorija visoki limfociti, niski neutrofili. IgM do polovine meseca. IgG pozitivan sve vreme. Povremeno napadi panike. Kombinovana insomnija sa isprekidanim spavanjem koje je trajalo od 20 minuta do sat i po u kontinuitetu. Povremeni naleti glavobolje. EKG uredniji nego pre bolesti. Tahikardija nakon stresova, čak do 180 otkucaja u minuti, sa spolja vidnim odskakanjima stomačne muskulature.

Drugi mesec: Počeo sam da radim sredinom meseca, po nekoliko sati dnevno, uz velike mentalne napore i prilične fizičke. Primetio sam da u govoru imam pauze, da nekih reči ne mogu da se setim što se pojačavalo sa naporom.

Saturacija 91 do 93. Laboratorija visoki limfociti, niski neutrofili. IgG pozitivan sve vreme. Retko napadi panike. Spavanje isprekidano koje je trajalo od sat i po do 3 sata u kontinuitetu. Povremeni naleti glavobolje. EKG uredniji nego pre bolesti. Tahikardija nakon stresova, do 136 otkucaja u minuti.


Treći mesec: radio sam puno radno vreme ali ne dva radna vremana kao pre bolesti. Pauze u govoru i dalje primetne. Neurolog mi je uveo Cavinton.

Saturacija 92 do 94 ali nakon jedne svađe pala je na 46, srećom par minuta. Laboratorija visoki limfociti, niski neutrofili ali se približavaju normali. IgG pozitivan sve vreme Spavanje relativno normalno. Povremeni naleti glavobolje. EKG uredniji nego pre bolesti. Puls do 126 otkucaja u minuti.

Četvrti mesec: Radim normalno po 6 sati. Normalno govorim (drugi ne primećuju promene), mada ih lično osećam. 

Saturacija 93 do 95. Laboratorija uredna. IgG pozitivan. Bez značajnih glavobolja. Spavanje normalno. Sve ređe smetnje u govoru. Povremeno ne mogu da se setim nekih reči i zaboravljam ono što je vezano za kratku memoriju i nebitne stvari (redovno zaboravim da sam stavio džezvu, bez spiska ne idem u nabavku, nekih reči ne uspevam da se setim). Puls do 126 otkucaja (ne znam zašto ali dva meseca je identično).

Peti mesec: Normalno radim.

Saturacija 93 do 96. Laboratorija uredna. IgG pozitivan. Smetnje vezane samo za zaboravljanje. Puls do 128.


Šesti mesec i nakon njega: Radim ponovo i duple smene.

Saturacija je prvi put krajem meseca došla do 99. IgG pozitivan. Ono što sam tek sada shvatio je da imam veliki gubitak pamćenja. Anegdotalno, naišao sam na tekst koji mi je poslat tokom pisanja knjige. Potpuno nepoznat. Pozovem osobu koja mi je poslala tekst i kažem da sam ga tek video. Onda čujem da smo nedelju dana pričali o tome. Najbolja prijateljica mi pošalje tekst a ja je pitam čiji je, dobar je - pa tvoj (nije reklama). Pročitao sam svoju knjigu, pola stvari me iznenadilo, zaboravio sam.

Slika je prvi izlazak iz kuće, smeta sunce, smeta svetlo, smeta vazduh, smeta temperatura, smeta sve. Ovo sve je napisano da bi se shvatilo o kakvoj se bolesti radi i kakvo je stanje onih koji su bolovali. Mnogi su prošli gore od mene, ne mislim samo na preminule, već na one koji su preboleli, priče drugih su strašnije nego je moja.

Još uvek imam smetnje koje su vezane za delovanje virusa na mozak. Konačno sam primio vakcinu, makar prvu dozu. Idemo dalje. 




Коментари

Популарни постови