Priče iz ordinacije

Nesporazumi u ordinaciji su česti. Ima svakakvih, onih koji su smešni i onih koji nisu. Ima i priča koje su teške.


~

"Doktore, moja žena plače čitav dan. Šta joj je to sa bubrezima?" pitam ga kako mu se zove žena, pogledam nalaze, radili smo joj MR LS kičme, ne bubrege.

"Nismo joj pregledali bubrege, ne znam o čemu govorite."

"Jeste, rekli ste joj bubrezi ne valjaju." Mora da sam poludeo ako sam pominjao bubrege.

"Da li ste sigurni da sam pomenuo uopšte bubrege?"

"Plače čitav dan. Pomerio joj se bubreg." Pogledam ponovo nalaz i ukapiram, piše - bubrenje IV diska, što znači da se hrskavica koja se nalazi između dva pršljena malo pomerila ali nedovoljno da bude diskus hernia.

"Rekao sam da je hrskavica nabubrila i da treba da vežba. Nisam pomenuo bubreg."


~

"Nemoguće da mi je loš nalaz."

"Nažalost, gospođo, jeste loš nalaz. Rekao sam vam prošli put da je stanje kritično loše i da je zadnji čas za lečenje."

"Ne verujem ja u te vaše metode. Sama sebe lečim." Ovo je bio treći pregled. Na prvom je tumor bio mali, sigurno bi bila izlečena. Na drugom pregledu je tumor značajno napredovao ali je bilo šanse. Sada je više nema. Više je nikada nisam video.


~

"Osećam se odlično. Sigurno sam zdrava."

"Žalim, niste, stanje se pogoršalo."

"Ali bioenergetičar mi je rekao da je bolje i da ne slušam lekare."

"Ah, bioenergetičar. Nameravate li da se lečite ili da idete kod prevaranata?"

"Znala sam da ne treba da verujem lekarima."


~

"Imate li temperaturu?"

"Nemam."

"Teškoće u disanju, kratak dah."

"Ne odlično se osećam."

"Zašto ste onda došli na pregled?"

"Naterali me, nije mi ništa."

"Čudno, imate obostrano zapaljenje pluća."

"Znači zato izgoreh od temperature?"


~

"Mozak je uredan, Kad ste preležali kovid?"

"Pre tri meseca."

3 dana kasnije, isti pacijent. Sada CT pluća.

"Zašto dolazite na pregled?"

"Pa imam kovid."

"Koliko dana?"

"Danas je 11 dan." Što znači da je pre tri dana bio osmi i da je bio infektivan.


~

"Imate obostrano zapaljenje pluća koje se povlači."

"Moram da se pohvalim, na nogama sam preležala, radila sam sve vreme."


~

"Da li ste uzimali neku terapiju nakon operacije?"

"Ne."

"Niko vam nije rekao da treba?"

"Neću da se farmako mafija bogati na meni."

"Ali nalaz je prilično loš."

"Te otrove nikada neću da unesem." Nakon mesec dana je sahranjena.


~

"Imate teško zapaljenje pluća, morate ovog trenutka u bolnicu."

"Vi doktori nemate pojma, samo lažete, hoću ja da vidim slike." Pratilac pacijenta mi se unosi u lice.

"Ovog trenutka da si ga odveo u bolnicu ako želiš da preživi i gubi mi se sa očiju."


~

"Imate obostrano zapaljenje pluća, morate da se lečite."

"Nema zapaljenje samo je prehlađen." Opet se meša pratilac, jedan od pet koji su došli sa obolelim.

"Nije prehlađen, ima zapaljenje pluća i mora da se leči."

"Ne laži, samo je prehlađen."

"Molim? Slušaj balavac, bolje ti je da se sklloniš odavde dok još imam živaca." Odvode ga drugi. Ali nije kraj. Jedna od pratilaca zove neku iz sela.

"Ovaj moj ima koronu, šta da mu damo?"

"Dva grama longacefa injekcije i forteku da pije. Posle toga hemomicin i panklav. Deksazon obavezno."

"Šta vam je ta koju zovete?"

"Ona je sestra, leči sve po selu."

Tako izgleda u prosečnoj ordinaciji. Ne, nisu svi takvi. Odabrao sam samo neke primere. Ima ljudi koji mi kažu sve, čak i one stvari koje im nisu lake da izgovore. 

Velika je greška lagati lekare. Lako nas navedete na to da damo pogrešnu dijagnozu. Posle je kasno. Ove koji više veruju šarlatanima uopšte ne razumem. Pitam da li ste bili kod lekara? Da, kvantna medicina, homeopatija. Ne pitam da li vas je neko odžepario, već da li ste bili kod lekara.







Коментари

Популарни постови